Geef het toe. We hebben het allemaal wel eens gedaan. U wilt niet nieuwsgierig zijn, maar u ziet het pakketje die de postbode overhandigd aan uw buurman. Het kan die opvallende, lachende doos van Amazon zijn, of een van die blauwe dozen die overal opduiken van Coolblue, of misschien is het iets wat u nog nooit eerder hebt gezien. Wij zochten voor u uit waarom bedrukte maatverpakkingen nu zo belangrijk zijn. En waar u zeker op moet letten als u bestelling plaatst bij een groothandel in verpakkingsmateriaal.
Inhoudsopgave
- Herkenbaarheid van pakketten
- Hoe kan uw bedrijf zich onderscheiden van de massa?
- Welke verpakking moet ik kiezen?
- Een succesvolle verpakking begint met een overtuigend ontwerp
- Duurzame verpakkingen
- Uitpakken was nog nooit zo leuk!
- Verpakkingsoplossingen voor handel- en productiebedrijven
Herkenbaarheid van pakketten
Door slechts een duidelijke, herkenbare verpakking te gebruiken, wekt dat de interesse van een toevallige voorbijganger. Het is niet alleen herkenbaar maar ook een stukje gratis reclame. Voor bedrijven van alle maten kan een effectieve verpakking op maat indrukwekkende marketingresultaten opleveren.
Volgens een Amerikaans online onderzoek, zei meer dan 60% van de ondervraagden dat een cadeau-achtige verpakking hen enthousiast maakt over wat ze besteld hebben.
40% van deze online shoppers zei dat ze meer kans zouden hebben om weer van een detailhandelaar te kopen als de detailhandelaar premiumverpakkingen zou gebruiken.
50% zei dat geschenkachtige of merkverpakkingen hen meer kans geven om een merk aan te bevelen aan anderen.
Mensen zijn geobsedeerd door verpakkingen. In 2018 staan er meer dan 92 miljoen “unboxing” video’s op YouTube.
Het volstaat te zeggen dat aangepaste verpakkingen een makkelijke manier zijn om de interesse in uw producten te wekken en nieuwsgierigheid te creëren naar uw merk. Om nog maar te zwijgen van het feit dat uw concurrenten waarschijnlijk al moeite doen om hun producten te verpakken. Blijf niet achter!
Hoe kan uw bedrijf zich onderscheiden van de massa?
Laten we eens kijken hoe u aangepaste dozen en merkverpakkingen kunt integreren in uw marketing arsenaal.
De fysieke doos waar u uw product in doet is belangrijk, dus denk er eens over na. U heeft namelijk maar één kans om een eerste indruk te maken. Mis deze kans niet en grijp hem!
Het maken van een gedenkwaardige merkbeleving is vooral relevant voor één zeer belangrijke consumentengroep namelijk de Millennials. Voor Millennials is het voelen van een band met een merk van het grootste belang bij het nemen van aankoopbeslissingen.
Een unieke verpakking is dus een geweldige manier om uw klanten in eerste instantie te imponeren en zich speciaal te laten voelen. Als het goed gedaan wordt, vergroot u de merkbekendheid, door middel van social sharing, en pompt u direct de merkloyaliteit en de verkoop op!
Welke verpakking moet ik kiezen?
Het begint allemaal met het kiezen van het type verpakking dat u nodig heeft. Dozen zijn er in alle vormen, kleuren, materialen en maten, maar kartonnen en gegolfde (rechthoekige) dozen zijn de meest populaire keuzes, omdat ze stevig en betaalbaar zijn. Als het gaat om het ontwerp van de verpakking, zijn er twee belangrijke soorten verpakkingen om te overwegen: Volledig op maat gemaakte dozen en bedrukte voorraaddozen.
Volledig op maat gemaakte dozen en verpakkingen zijn bedoeld voor bedrijven die op zoek zijn naar een volledig merk gebonden “unboxing ervaring” voor hun klanten.
Dit soort dozen bevatten vaak veel kleine extra’s die hen onderscheiden van de concurrentie, waaronder stijlvolle printontwerpen, passende inlegdelen en verdelers, op maat gemaakte wikkels of tissuepapier. De kosten zijn afhankelijk van vele factoren, waaronder de grootte van de kleuren die gebruikt worden in de bedrukking, het materiaal van de doos, het aantal dozen, de bijsluiters en nog veel meer.
Voorbedrukte voorraaddozen en verpakkingen zijn ook een goede oplossing. Minder luxe en uitgebreid maar meestal goedkoper dan de volledig op maat verpakkingen. Net als bij aangepaste dozen variëren de kosten van bedrukte voorraaddozen sterk afhankelijk van de specificaties. Maar uw groothandel in verpakkingsmateriaal zal u hier zeker bij ondersteunen.
Een succesvolle verpakking begint met een overtuigend ontwerp
Waarschijnlijk heeft uw bedrijf al een logo of een bepaalde kleur geassocieerd met uw merk. Probeer deze elementen in uw dozen of andere verpakkingen te verwerken. Het zal de naamsbekendheid bevorderen en het helpt de mensen te herinneren en associëren. Houd er rekening mee dat de drukkosten meestal lager zijn voor grotere orders.
Zorg er altijd voor dat u een proefdruk krijgt voordat u de opdracht voor de productie goedkeurt. Het zou namelijk er vervelend zijn als uw bedrijfsnaam verkeerd gespeld is of foutieve kleurencombinatie gebruikt is. Iedere goede en betrouwbare groothandel in verpakkingsmaterialen zal u dit voorstellen.
Het zal u misschien verbazen dat er op maat gemaakte dozen zijn voor specifieke industrieën. Sommige verpakkingen zijn gemaakt voor specifieke product stijlen, en andere voor unieke behoeften in de retail.
Duurzame verpakkingen
Duurzame verpakkingsmaterialen zijn ideaal voor bedrijven die willen helpen het afval van afgedankte dozen te verminderen. Ook zullen zij genieten van aanzienlijke kostenbesparingen door gebruik te maken van bijvoorbeeld gerecyclede kartonnen dozen of papier.
In de voedingsindustrie is duurzaamheid niet meer weg te denken. Denk hierbij aan papieren zakken voor brood, gebaksdozen, pizzadozen, sushi bakjes, dozen voor wijn en nog veel meer. Voor de horeca zijn er speciale kartonnen maaltijdbakken, bakjes van pulp, papieren bestek, bedrukte viltjes. Kortom, duurzame verpakkingen zijn dé toekomst!
Uitpakken was nog nooit zo leuk!
Wilt u indruk maken op uw klanten met een high-end geschenkverpakking met bijvoorbeeld gekleurde linten of strikken? Door het toevoegen van decoraties aan uw verpakkingen zal het uitpakken ervan een waar feestje zijn.
In de retailmarkt is het uiterst belangrijk om de juiste uitstraling en beleving te creëren. Uw winkel, etalage of showroom moet namelijk shinen en stralen!
Verpakkingsoplossingen voor handel- en productiebedrijven
Voor handel- en productiebedrijven is het van groot belang dat de producten veilig, duurzaam en stevig verpakt zijn. Het is ten slotte belangrijk dat uw producten heelhuids bij de klant aankomen. Of het nu gaat om inpakken, opvullen, afdekken, dicht tapen, sealen, snoeren, isoleren, of bedekken er zijn legio mogelijkheden. En ook hier geldt weer dat u bijvoorbeeld uw tape kunt laten bedrukken met uw logo en of slogan!
Kortom, of u nu verpakkingsmateriaal besteld bij de groothandel voor uw horeca zaak, detailhandel of industrie, voor iedere branche kunt u dit personaliseren.